آموزشی

راههای تقویت مکالمه زبان انگلیسی + ترفندهای کاربردی

jراههای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی، مهارت (Speaking) یا مکالمه‌ است. هر زبان‌آموزی دوست دارد وقتی یادگیری زبان انگلیسی را شروع می‌کند، خیلی زود بتواند بطور روان، مکالمه‌ داشته باشد. اما گاهی با این که به خوبی می‌توانیم متن‌ها را بفهمیم و مهارت شنیداری نسبتاً خوبی نیز داریم، باز هم صحبت کردن برایمان دشوار است. برای تقویت مکالمه زبان خود، می‌توانید از این تکنیک‌ها بهره ببرید.

ترفندهای تقویت مکالمه انگلیسی

1. دایره‌ی لغات خود را افزایش دهید:

یک دفترچه بردارید و هر روز تعداد مشخصی واژه‌ی جدید در آن بنویسید. سعی کنید حداقل تا یک هفته هر روز و سپس بصورت هفتگی آنها را مرور کنید. با اینکار دیگر معانی آنها را فراموش نخواهید کرد.

2. لغات جدید را در جمله یاد بگیرید:

با کمک این روش، لغات بهتر در ذهن شما می‌مانند. همینطور شما برای مکالمه به ترکیب کلماتی نیاز دارید که یک مکالمه را تشکیل می‌دهد. بنابراین کنار هر واژه‌ای که در دفترچه‌‌ی خود یادداشت می‌کنید، یک مثال نیز بنویسید.

3. به تلفظ صحیح کلمات دقت کنید:

تلفظ درست کلمات برای تقویت مکالمه انگلیسی، اهمیت بالایی دارد. اولین و مهم‌ترین قدم این است که همزمان با یادگیری یک لغت، تلفظ درست آن را نیز یاد بگیرید و تمرین کنید.

برای این کار می‌توانید به الفبای فونتیک آن دقت کنید و همچنین از دیکشنری آنلاین استفاده کنید. تلفظ صوتی را چند بار گوش کنید و با صدای بلند تکرار کنید.

راههای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

4. از تکنیک شدوینگ (shadowing) برای تقویت مکالمه زبان خود استفاده کنید:

تکنیک shadowing یکی از بهترین راههای تقویت مکالمه‌ی انگلیسی است. برای انجام این تکنیک کافی است به پادکست، آهنگ یا دیالوگ  فیلم‌ها توجه کنید و عیناً آنرا با همان لهجه، حس و حال و تُن صدا تکرار کنید.

5. کتابها و مطالب را با صدای بلند بخوانید:

کتاب‌ها و متون دیگر را، با صدای بلند بخوانید. این راهکار باعث تقویت مکالمه شما می‌شود. همچنین بهتر می‌توانید روی مهارت تلفظتان کار کنید. 

6. یک کلمه را با هم‌خانواده‌هایش یاد بگیرید:

همانطور که می‌دانید، یک کلمه ممکن است اسم، فعل، صفت و یا قید باشد. پس وقتی یک لغت را یاد گرفتید در کنار آن reletives (خویشاوندان) آنرا نیز بیاموزید. اینکار علاوه بر افزایش دایره لغات شما می‌تواند در یادآوری یک واژه نیز کمک کند.

7. در دوره‌های فری دیسکاشن یا بحث آزاد شرکت کنید:

 یکی از بهترین راهها برای تقویت مکالمه‌ی زبان انگلیسی، شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های خصوصی مکالمه‌ی زبان است. شما در این کلاسها فرصت دارید که در طول جلسه مکالمه را تمرین کنید و همچنین به مکالمه‌ی دیگر افراد حاضر در کلاس توجه کنید.

8. برای تقویت مکالمه زبان، یک پارتنر زبان برای خود بیابید:

یک انگلیسی زبان (Native) پیدا کنید و با او مکالمه کنید. اگر نتوانستید با یک یا چند نفر از دوستان خود مکالمه کنید. اینکار تا حدود زیادی باعث تقویت مکالمه زبان شما می‌شود.

9. از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زبان استفاده کنید:

با پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید براحتی برای تمرین و تقویت مکالمه زبان خود، از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی که برای همین منظور طراح شده‌اند، کمک بگیرید.

10. صدای خودتان را ضبط کنید:

یکی از راههای تقویت مکالمه زبان، گوش کردن به صدای ضبط شده‌ی خودتان است. اینکار چیزی را به شما نشان می‌دهد که وقتی در حال صحبت کردن هستید، متوجه آن نمی‌شوید.

بهتر است زمانی که تمرینات اسپیکینگ خود را انجام می‌دهید، صدایتان را ضبط کنید و به دقت به آن گوش کنید. با اینکار می‌توانید با انرژی بیشتری روی نقاط ضعف و بهبود تلفظتان تمرکز کنید.

علاوه بر این می‌توانید جلوی آینه هم صحبت کنید. همچنین گرفتن فیلم هم، یکی دیگر از راههای تقویت مهارت اسپیکینگ شماست.

11. مکالمه مهمتر از گرامر!

بله درست متوجه شدید! سعی کنید هنگام صحبت کردن بیشتر به خود مکالمه توجه کنید تا گرامر. چون فکر کردن به گرامر ممکن است حواستان را از جریان مکالمه پرت کند.

هنگامی که روان صحبت می‌کنید، حتی اگر اشکالات گرامری داشته باشید، یا واژه‌ای را اشتباه به کار ببرید، بهتر به نظر می‌رسید. بنابراین اعتماد به نفستان بالا می‌رود و این به تقویت مکالمه زبان شما کمک خواهد کرد.

12. قبل از کلاس آماده‌ی مکالمه شوید:

قبل از کلاس یا وقتی که قرار است راجع به موضوع خاصی صحبت کنید، آماده‌ی مکالمه شوید. برای این منظور یادداشت‌های کوتاهی برای خود آماده کنید و با خود تمرین کنید. اینکار باعث افزایش اعتماد به نفس شما هنگام مکالمه می‌شود.

برای آن که بتوانید در مکالمه زبان انگلیسی مهارت بالایی پیدا کنید، در هر سطحی که هستید از همین حالا تمرین مکالمه را شروع کنید. یک برنامه‌ی منظم و روزانه برای خود بنویسید و هر روز تمرین اسپیکینگ انگلیسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید