انگیزشی, متفرقه

نکات مهم و کاربردی که یادگیری زبان را جذاب تر می‌کند

نکات مهم و کاربردی که یادگیری زبان را جذاب تر می‌کند

مقدمه

از آنجایی که این مطلب را می‌خوانید به احتمال زیاد از انگیزه کافی برای یادگیری زبان برخوردارید. و یادگیری زبان جزء اولویت های شماست. از اصلی‌ترین سوال‌هایی که همه روزه به گوش ما می‌خورد این است که ، برای بالا بردن سطح زبان انگلیسی چه باید کرد؟ نحوه یادگیری زبان انگلیسی در کمترین زمان ممکن؟ و سوال هایی از این قبیل که میخواهیم راه طولانی را یک شبه طی کنیم.  در این نوشته به نکات مهم و کاربردی که یادگیری زبان را جذاب تر می‌کند، میپردازیم.

نکاتی طلایی برای یادگیری جذاب و شیرین زبان انگلیسی

واقعیت این است که یادگیری زبان نیاز به یک پروسه منظم و برنامه ریزی شده دارد. رعایت این نکات به شما کمک می‌کنند انرژی و انگیزه خود را به هدر نداده و آن را در مسیر درست هدایت کنید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، بهترین نتیجه را کسب کنید. این نکات در عین سادگی بسیار اثربخش و مهم هستند و باعث علاقه مندی بیشتر شما به یادگیری میشوند.با ما همراه باشید تا این نکات را با هم مرور کنیم .

از فرهنگ زبان آگاه باشید

همان طور که در مقاله قبل اشاره کردیم آشنا بودن با فرهنگ کشور کمک زیادی به یادگیری موثرتر و کاربردی تر شما میکند.این امری ست که اغلب توسط بسیاری از زبان آموزان نادیده گرفته می شود؛و اهمیت زیادی به آن نمی‌دهند. در واقع  زبان و فرهنگ دو جزء جدایی ناپذیر هستند. زمانی که با فرهنگ کشوری آشنا میشوید، به طور ناخودآگاه دربارهی مردم، نحوهی تفکر، روش زندگی، تاریخچه و موارد دیگر اطلاعات کسب میکنید. با این کار بدون شک زبان شما هم تقویت میشود.

سوال بپرسید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود کودکان زبان مادری خود را سریع تر یاد بگیرند این است که کنجکاو هستند و زیاد سوال می‌پرسند. این کار باعث افزایش اعتماد یه نفس شما میشود. در واقع در میان پرسش‌ها، شما با مطالب جدیدی آشنا میشوید.

از اشتباه کردن نترسید.

به جرات میتوان گفت که تمامی زبان آموزان موفق در شروع راه اشتباهات زیادی داشتند. یادگیری زبان مانند یادگیری یک مهارت است، نیاز به تکرار و تمرین دارد. این گونه تصور کنید که با هر اشتباه یک قدم جلوتر میروید پس اشتباه کنید و از هیچ کس خجالت نکشید. اگر قرار بود اشتباه نکنید، می‌توانستید به عنوان استاد در کلاس حضور داشته باشید.

هر چهار مهارت را با هم یاد بگیرید.

همان‌طور که می‌دانید زبان انگلیسی متشکل از چهار مهارت است. این چهار مهارت در کنار هم دانش زبان انگلیسی شما را تشکیل می‌دهند. برای یادگیری زبان انگلیسی، باید بتوانید در هر چهار مهارت پیش رفت کنید. عدم توجه به هر کدام از این مهارت ها باعث کند شدن مسیر موفقیت شما در این راه میشود .

از همان ابتدا به تلفظ توجه کنید

سعی کنید از همان سطوح اولیه‌ی یادگیری زبان بر تلفظ تمرکز کنید. زیرا تصحیح کردن مشکلات تلفظ بعدا در فرآیند زبان مشکل خواهند بود. این جمله مصداق همان ضرب المثل معروف است که میگوید: خشت اول چون نهد معمار کج/ تا ثریا میرود دیوار کج. پس معمار یادگیری زبان خود باشید تا مسیر کوتاه تری را طی کنید. به یاد داشته باشید که یادگیری اشتباه باعث میشود این اشتباهات در ذهن شما نهادینه شوند و اصلاح آنها یک پروسه زمان است.

 کمال‌گرای ممنوع

یک نکته مهم در یادگیری زبان انگلیسی این است که بدانید آیا لازم است که معنی تمام لغات یک مطلب را بدانید تا آن را بفهمید؟ نه! لازم نیست که شما هر لغتی رو که می‌خوانید معنی آن را بدانید. شما می‌توانید معنی لغات نا آشنا را از روی متن حدس بزنید.

سطح خود را بشناسید.

یکی از اشتباهاتی که زبان‌آموزان مرتکب می‌شوند، این است که اغلب نمی‌توانند سطح خود را به‌درستی تعیین کنند. این اشتباه، موجب اشتباهات دیگری نیز می‌شود.  سعی کنید قبل از خرید منابع آموزش زیان انگلیسی، حتما سطح دانش انگلیسی خود را بشناسید. منابع آموزشی که مناسب سطح زبان‌آموز نباشد، موجب بی‌انگیزگی و افت سطح انرژی او می‌شود. همچنین علاوه بر اتلاف هزینه برای منایع مختلف، زمان زیادی را از شما به غارت میبرد.

صبور باشید

عجله کردن نه تنها شما را خسته می‌کند، بلکه میل شما به زبان آموزی را هم از بین می‌برد.با یک برنامه‌ریزی دقیق و روزانه، به مرور و ذره ذره مطالب مربوط به زبان جدید را بیاموزید. یادتان باشد، رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.

خودتان را مقید کنید که حداقل روزانه 15 دقیقه به یادگیری اختصاص دهید. این کار به مراتب از هفته ای دوبار به کلاس رفتن نتایج بهتری دارد. این کار را به عادت تبدیل کنید مطمئنا از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

از کتاب داستان انگلیسی کمک بگیرید

تقویت زبان انگلیسی با خواندن کتاب داستان؟ همان طور که میدانید کتاب داستان‌ها بدلیل داشتن فضای داستانی باعث ایجاد حس اشتیاق در خواننده می‌شوند. در واقع شما با خواندن کتاب داستان با زبان اصلی علاوه بر اینکه باعث غرق شدن شما در فضای داستان می‌شود، دامنه لغات شما را هم افزایش داده و بیشتر با ساختار ها  و دستورهای گرامری آشنا می‌شوید.

داستان‌ها به عنوان یک ابزار آموزشی بسیار قوی می‌توانند در ارتقاء مهارت‌های زبانی ما تأثیرگذار باشند. از تقویت مهارت‌های شنیداری گرفته تا آشنایی با اصطلاحات رایج و توسعه تفکر خلاق، این مسائل به شیوه‌های مختلف در یادگیری زبان از طریق داستان‌ ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیریت زمان

ممکن است بگویید در دنیای امروز کمتر کسی را میتوان یافت که چند ساعت در روز بیکار باشد. برنامه های فشرده، مشغله های کاری و رسیدگی به امور زندگی وقت زیادی را از ما می‌گیرد. باید بگویم تا حدودی حق با شماست اما همه ما زمان هایی را در طول زندگی داریم که به بطالت میگذرد و با استفاده بهینه از این زمان ها میتوانید به یادگیری زبان بپردازید.

پیشنهاد من این است که حداقل به مدت یک هفته برنامه روزانه خود را با مدت زمانی که طول میکشد انجام دهید یادداشت کنید. این کار شاید در ابتدا مسخره به نظر برسد اما قول میدهم که با این کار علاوه بر اینکه با تایم های هدر رفت خود آشنا میشوید بلکه کارهای روتین بی نتیجه ای که هر روز انجام میدهید هم آشنا میشوید. در نهایت میتوانید زمان تان را بهتر و با کارهای موثرتر پر کنید.

کلام آخر

بدون شک راه های زیادی برای موفقیت در یادگیری زبان وجود دارد. که هر کسی با توجه به سبک زندگی خود میتواند بهترین روش مناسب خود را بیابد. اما بدون شک بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی، تلاش و پیگیری خود شما است.  منابع  مختلف را مطالعه کنید و از هر روشی به دنبال اطلاعات جدیدباشد یا به اصطلاح، خوره یادگیری زبان باشید. در این مقاله سعی کردیم نکات مهم و کاربردی که یادگیری زبان را جذاب تر می‌کند به شما دوستان عزیز معرفی کنیم.

زبان کده فرامرزی با سالها تجربه بهترین منابع را برای تمام سطوح یادگیری برای شما فراهم کرده است. برای شروع آموزش زبان از همین حالا شروع کنید.

 “زبانکده فرامرزی با سالها تجربه در زمینه‌ی فروش کتابهای زبان در خدمت شماست”

             برای دریافت مشاوره رایگان، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید