انگیزشی

چالش های مهم یادگیری زبان انگلیسی

چالش های مهم یادگیری زبان انگلیسی

مقدمه

زبان انگلیسی یکی از محبوب‌ترین و البته پرکاربردترین زبان‌ها برای یادگیری است. خیلی از افراد یادگیری زبان را برای داشتن  جایگاه بهتر و مطمئن‌تر در کار خود انتخاب میکنند. مسلط بودن به این زبان بین المللی کمک میکند تا ارتباط موثرتری با سراسر جهان برقرار کنید. همان طور که میدانید تسلط و یادگیری هر مهارتی نیاز به تلاش،تمرین و تکرار دارد. یادگیری زبان جدید یک مهارت است و لزوماً بدین معنا نیست که به‌راحتی می‌توان در آن مسلط شد. افراد با چالش های بسیاری در زمان یادگیری زبان انگلیسی روبرو می‌شوند و اگر شما از قبل به این مطلب آگاه باشید شانس بیشتری جهت تسلط بر زبان انگلیسی خواهید داشت. در این مقاله  چند مورد از چالش های مهم یادگیری زبان انگلیسی را بررسی میکنیم.

چالش هایی که زبان اموزان با آن روبرو می‌شوند

داشتن دایره لغات محدود 

یادگیری لغات و اصطلاحات رایج در هر زبانی پایه یادگیری را تشکیل میدهد. بعضی از زبان آموزان به دلیل اینکه دایره لغات محدود دارند و نکات و عبارات متناسب با موقعیت های مختلف را بلد نیستند خیلی کم صحبت کنند و می ترسند که اشتباه کنند. زبان انگلیسی جزء آن دسته از زبان ها می باشد که هر کدام از کلمات آن ،چند معنی مختلف دارد به همین دلیل باید بدانیم که کدام یک از کلمات را در چه موقعیتی برای مکالمه بکار ببریم.

بنابراین بهتر است دایره لغات خود را با منابع و کتاب های مفید و کاربردی بالا ببرید و همچنین عبارات و جملات متناسب را یاد بگیرید که بتوانید در شرایط مختلف به راحتی صحبت کنید. زبان کده فرامرزی بهترین و مطرح ترین کتای های آموزش زبان را برای شما فراهم کرده است.

 

کمبود زمان

زمان تنها چیزی است که به عدالت بین همه ما تقسیم شده است. تنها چیزی که باعث میشود برخی افراد موفق تر باشند و از تایم خود بهترین استفاده را داشته باشند مدیریت زمان است. در واقع مدیریت زمان می‌تواند شما را صرف نظر از حوزه‌ای که در آن هستید به یک فرد حرفه‌ای تبدیل کند. مخصوصاً اگر می‌خواهید زبان‌آموزی موفق باشید و نهایتاً شغلی مرتبط با زبان‌ داشته باشید،مدیریت مؤثر زمان مهم است. مدیریت زمان به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به سمت اهداف یادگیری زبان حرکت کنید. سعی کنید هنگام یادگیری زبان از زمان خود بهترین سود و بهره را داشته باشید.

عدم درک زبان انگلیسی

توانایی درک زبان انگلیسی برای زبان‌آموز‌ها مهارتی دشوار و نگران‌کننده به نظر می‌رسد. دلیل دشوار بودن این مهارت اغلب ناشی از عدم آگاهی کافی نسبت به ریزمهارت‌ها و تکنیک‌هایی است که درک متون مختلف را برای ما ساده‌تر می‌کنند. بنابراین دانستن این تکنیک‌ها می‌تواند توانایی درک مطالب انگلیسی را برای افراد با سطوح زبانی مختلف ساده‌تر کند. تنها برای رفع این مشکل این است که مدام مشغول خواندن مقالات و کتاب‌های انگلیسی باشید و از بهترین منابع و آزمون ها برای ارتقا درک زبان خود باشید.

 دستور زبان

بسیاری از زبان اموزان انگلیسی هنگام یادگیری گرامر گیج و سر در گم میشوند و راه را پیچیده و دشوار می دانند. انها ساعت های زیادی را در کلاس درس یاد می گیرند و قوانین دستوری و واژگان را می خوانند.دستور زبان برای مطالعه زبان انگلیسی حیاتی است. مسلط بودن به قواعد دستور زبان باعث می‌شود بتوانید راحت تر صحبت کنید و کلمات را در غالب جملات به کار گیرید. عادت اندیشیدن منطقی و واضح را در خود توسعه دهند.  وقتی کسی دستور زبان را می آموزد، نظم بخشیدن به عقاید و ابراز آنها در ذهن برای او ساده تر می شود. در نتیجه، قادر خواهد بود تا با تسلط بیشتری به آن زبان صحبت کند، بخواند وبنویسد.

 آشنا نبودن با اصطلاحات 

اصطلاحات و افعال عبارتی کلمات و عباراتی هستند که وقتی کنار هم قرار می گیرند، به معنای چیزی خارج از معنای عادی هستند. در مقاله های قبل در مورد اهمیت یادگیری کالوکیشن ها و افعال عبارتی در یادگیری زبان یه طور مفصل صحبت کردیم. بدون شک دانستن و مسلط بودن به این اصطلاحات یک سکوی پرتاب در حوزه یادگیری زبان است و میتواند شما را به هدف نهایی خود نزدیک تر کند.

نداشتن اعتماد به نفس کافی

بعضی از زبان  آموزان حتی با داشتن دانش زبانی خوب از صحبت کردن در کلاس و جمع  فراری هستند، زیرا اعتماد به نفس کافی برای ارائه دادن مطلب دریک جمع را ندارند. همچنین همواره می ترسند که مورد انتقاد دیگران قرار بگیرند و یا اینکه اشتباهاتی را در مقابل دیگران انجام دهند. توصیه ما به شما این است که از اشتباه کردن نترسید زیرا  همین اشتباهات می تواند کلی نکات مفید را به شما بیاموزد و برای بار دیگر با تسلط بهتری صحبت کنید.

جمع بندی

با وجود تمام پیچیدگی های زبان انگلیسی، مردم در سراسر جهان در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند. و این نشان از اهمیت بالای یادگیری این زبان دارد. در این مقاله سعی کردیم برخی از چالش های مهم یادگیری زبان انگلیسی را بیان کنیم. امیدوارم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد و اگر شما هم ایده ای در رفع چالش ها برای یادگیری زبان انگلیسی دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید. زبان کده فرامرزی با سالها تجربه بهترین منابع را برای تمام سطوح یادگیری برای شما فراهم کرده است. برای شروع آموزش زبان از همین حالا شروع کنید.

 “زبانکده فرامرزی با سالها تجربه در زمینه‌ی فروش کتابهای زبان در خدمت شماست”

             برای دریافت مشاوره رایگان، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید