آموزشی

اهمیت افعال دو قسمتی (Phrasal Verbs) در یادگیری زبان

اهمیت افعال دو قسمتی (Phrasal Verbs) در یادگیری زبان

مقدمه

اگر در مراحل ابتدایی یادگیری زبان انگلیسی هم باشید، احتمالا با Phrasal Verb ها آشنا شده‌اید. Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی فراوانند و در بسیاری از مواقع باعث گیجی و سردرگمی زبان آموزان می‌شوند. کاربرد گسترده، معانی متفاوت و تعداد زیاد آنها از مشکلات اصلی یادگیری این افعال است. در ادامه مقاله به اهمیت افعال دو قسمتی (Phrasal Verbs) در یادگیری زبان انگلیسی میپردازیم.

Phrasal Verb ها چه هستند؟

ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که phrasal verbs چیست؟ در پاسخ به توضیح phrasal verbs باید بگوییم که Phrasal Verb ها فعل‌هایی هستند که معمولا از یک فعل اصلی به همراه یک یا دو Particle (حرف اضافه یا قید) ساخته می‌شوند. معنی و کاربرد Phrasal Verb معمولا با فعل اصلی تفاوت داشته و گاهی هم هیچ ربطی به آن ندارد.

معنای Phrasal Verb ها معمولا اصطلاحی یا Idiomatic است  و به همین خاطر معمولا ارتباط چندانی به معنی تک تک کلمات داخل آنها ندارد.Phrasal Verbs یا افعال دو قسمتی (افعال عبارتی) در زبان انگلیسی یکی از موضوعاتی است که زبان آموزان انگلیسی و کسانی که برای امتحانات مهارت زبان انگلیسی آماده می شوند اغلب در درک مطالب این بخش و در به خاطر سپردن الگوها مشکل دارند.

افعال دو قسمتی (Phrasal Verbs) در زبان انگلیسی

امروزه استفاده از افعال دو قسمتی (phrasal verb) در مکالمه روزمره انگلیسی بسیار رایج است. در این افعال معمولا یک فعل پایه را با یک کلمه دیگر، معمولاً یک حرف اضافه یا قید ترکیب می کنند تا معنای کاملاً جدیدی ایجاد کنند. افعالی مثل

“stand up”، “sit down” و “get up” از رایج ترین افعال دو قسمتی هستند که ما حتی به کودکان خود نیز آن ها را آموزش می دهیم. برای یک انگلیسی زبان سپری کردن یک روز بدون استفاده از آن ها تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. جالب است که ما هنگام نوشتن، یا در ارتباطات رسمی، مانند یک سخنرانی، از افعال عبارتی استفاده نمی کنیم. اما در زبان انگلیسی محاوره ای ، حدود 80 درصد افعال ما افعال عبارتی هستند. اگر سال‌ها زبان انگلیسی خوانده‌اید، سپس به ایالات متحده مهاجرت کرده اید و چیزی متوجه نمی شوید، احتمالاً این مسئله تحت تاثیر عدم آشنایی با این لغات است.

اگر یادگیری گرامر phrasal verbs برای شما هم چالش برانگیز است، با ما همراه باشید تا با معرفی منابع کاربردی برای مطالعه phrasal verbs ها دانش زبانی خود را بهبود بخشید. در واقع با اهمیت افعال دو قسمتی (Phrasal Verbs) در یادگیری زبان بیشتر آشنا می‌شوید.

چرا باید افعال عبارتی را یاد بگیرم؟

افعال عبارتی که در محاوره زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد هستند، معمولا برای زبان‌آموزان گیج‌کننده محسوب می‌شوند چراکه حدس زدن معنی آن‌ها همیشه ساده نیست. در واقع بسیاری از افعال عبارتی فقط تغییری کوچک در معنای فعل اصلی ایجاد می‌کنند که خیلی از افراد را سردرگم می‌کند.

همانطور که گفتیم، تعداد Phrasal Verb ها در زبان انگلیسی بسیار زیاد است و حفظ کردن همه آنها هم تقریبا غیر ممکن است. از طرف دیگر هم این افعال بسیار پرکاربرد بوده و ما برای برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان باید آنها را درک کنیم.

به جای این کار، به دنبال یادگیری Phrasal Verb هایی بروید که به آنها نیاز دارید یا به درد شما می‌خورند. مطالعه مقاله ها و کتاب ها و منابع مفید مربوط به شناخت این افعال همچنین تماشا کردن فیلم به زبان انگلیسی برای شما سودمند خواهند بود. به طور خلاصه از دلایل یادگیری این افعال میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  در زبان روزمره احساس راحتی بیشتری خواهید کرد و مکالمه راحت تری خواهید اشت.
  •  احساسات و افکار خود را که با ترکیب کلمات بیشتری بیان می‌‎‌‌‌‌کنید.
  •  در امتحانات ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی چون آیلتس IELTS  ،تافل TOEFL و… موفق تر می‌شوید.
  •  می توانید اخبار روزانه را به زبان انگلیسی به طور موثرتری دنبال کنید.
  •  می توانید با استفاده از افعال دو قسمتی محتوای حرفه ای تری تهیه کنید..

معرفی کتاب برای یادگیری Phrasal Verbs

 Phrasal Verbs In Use English

کتاب (English Phrasal Verbs In Use (Intermediate یک کتاب جمع و جور و مناسب برای یادگیری افعال دو‌کلمه‌ای است که با معرفی این افعال، توضیح معانی آنان و تمرینات متنوعی که ارائه می‌دهد، دانش زبان‌آموزان در این زمینه را افزایش می‌دهد. با استفاده از این کلمات، زبان‌آموزان می‌توانند تسلط بیشتری به زبان انگلیسی عامیانه داشته باشند و با تنوع بیشتری از زبان مواجه می‌شوند که در عین تازگی، از دانش قبلی آن‌ها استفاده می‌کند.

این کتاب به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین منابع مطالعه افعال دوکلمه‌ای برای سطح Intermediate  محسوب می‌شود که می‌توان از آن به‌عنوان یک کتاب کمکی در کلاس‌های درس هم استفاده کرد.کتاب English Phrasal Verbs In Use Intermediate که توسط انتشارات کمبریج برای دانش‌آموزان سطح متوسط طراحی شده است، در 60 درس تدوین شده است و حدود 1000 فعل دوکلمه‌ای را آموزش می‌دهد.

جلد دوم این مجموعه آن به نام Phrasal Verbs In Use English Advanced برای زبان‌آموزان پیشرفته است و کتابی برای سطح مبتدی نوشته نشده است.

 Idioms and Phrasal Verbs

به کمک اين کتاب، فعلها، حروف اضافه و اصطلاحاتي که براي صحبت کردن و نوشتن انگليسي لازم داريد را ياد بگيريد و تمرين کنيد. کتاب Idioms and Phrasal Verbs بخشي از مجموعه ي موفق Word Skills است و با آموزش و تمرين بيش از 1000 اصطلاح و فعل چندبخشي در موقعيتهاي روزانه، فرصت مهارت يافتن در زبان انگليسي را به زبان آموزان ميدهد.

از ويژگي هاي کليدي این کتاب میتوان گفت که درس ها به گونه اي تنظيم شده است که براي يک زبان آموز سرگرم کننده باشد. نوشتار به زبان انگليسي و تمرين اصطلاحات و افعال دو کلمه اي با استفاده از فرهنگ لغات را خواهيد آموخت.
اين مجموعه برنده جايزه از اتحاديه زبان انگليسي ادينبورگ در سال 2009 شده است. – بيش از 1000 اصطلاح در 60 مبحث – بخشهاي “درباره ي شما” به زبان آموز فرصت استفاده از اصطلاحات يادگرفته شده را در متن ميدهد – گردآوري فعلهاي چندبخشي مورد نياز در آزمونها را براي زبان آموزان – مناسب براي کار در کلاس يا خودخواني – بخش هاي يادآوري و مرور اين کتاب در دوسطح متوسط و پيشرفته و در دو جلد مجزا عرضه ميشود که کتاب معرفي شده در سطح Intermediate است.

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با اهمیت افعال دو قسمتی (Phrasal Verbs) در یادگیری زبان صحبت کردیم. در  واقع شما با یادگیری این افعال و کاربرد آنها در مکالمات خود قدم بزرگی برای بهبود دانش زبانی خود برداشته اید. میتوانید منابع معرفی شده را برای یادگیری این افعال از سایت زبانکده فرامرزی خریداری کنید.

 “زبانکده فرامرزی با سالها تجربه در زمینه‌ی فروش کتابهای زبان در خدمت شماست”

             برای دریافت مشاوره رایگان، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید