متفرقه

اهمیت یادگیری کالوکیشن های انگلیسی

مقدمه

اگر شما در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، با مبحث کالوکیشن (Collocation)  آشنا شده اید. کالوکیشن ها ترکیب دو یا سه کلمه ای هستند که بین آن‌ها ارتباط معنایی وجود داشته و یک مفهوم را باهم منتقل می کنند. در صورتی که هرکدام از این کلمات به تنهایی یک معنای مستقل دارند. به عبارت دیگر، آموزش Collocation به ما می‌گوید که چه واژگانی در زبان انگلیسی با یکدیگر “جفت” می‌شوند و در کنار هم معنی دقیق‌تر و ظریف‌تری را منتقل می‌کنند.در ادامه مقاله با اهمیت یادگیری کالوکیشن های انگلیسی آشنا می‌شویم.

چرا باید کالوکیشن­­ها را یاد بگیریم؟

یادگیری کلمات آن هم به صورت مجزا، یعنی خارج از جمله و عبارت، یکی از اشتباهات رایج در فرایند یادگیری زبان است. حفظ کردن کلمات انگلیسی اگرچه ممکن است دایره واژگان شما را گسترده‌­تر کند اما تاثیر چندانی در افزایش مهارت شما در استفاده از آن واژگان نخواهد داشت. اینجاست که به اهمیت یادگیری کالوکیشن های انگلیسی پی می‌بریم.

کالوکیشن­ها بخش بزرگی از پروسه یادگیری سریع زبان را تشکیل می­دهند. از طرف دیگر، دانستن آن‌ها به منزله تسلط بیشتر بر زبان انگلیسی و استفاده درست‌تر از کلمه‌ها و دستور زبان است. بنابراین هر چقدر که شما کالوکیشن­های بیشتری یاد بگیرید، روان­تر، قابل درک­‌تر و طبیعی‌تر صحبت خواهید کرد و در خواندن و نگارش متون نیز تسلط بیشتری خواهید داشت. اما یکی از مهمترین مزایای استفاده از کالوکیشن های انگلیسی این است که به ما این امکان را می­دهند تا به گونه‌­ای از کلمات استفاده کنیم که مانند یک انگلیسی‌زبان به نظر برسیم.

مزایای استفاده از کالوکیشن ها در زبان انگلیسی

شباهت به بومی زبان ها:فرض کنید درحال یک مکالمه روزمره با یک شخص انگلیسی زبان native هستید. اگر فقط از قواعد گرامری و واژگان پایه استفاده کنید، ممکن است جملاتتان از نظر دستوری صحیح باشد، اما کمی مصنوعی و غیرطبیعی به نظر می‌رسند. اما اگر از Collocation یا هم‌نشینی واژگان مناسب استفاده کنید، جمله‌های شما به مراتب طبیعی‌تر و روان‌تر است و منظور شما را به طور دقیق‌تر و شیواتری منتقل می‌کند.

یادگیری بهتر و سریع‌تر کلمات و عبارات: همان طور که تجربه کرده اید یادگیری یک کلمه جدید به صورت جداگانه و مجزا فرار است و به احنمال زیاد نمی توانید از آن کلمه به صورت کاربردی در متن و مکالمه خود استفاده کنید. با این حال، اگر کلمه را در یک کالوکیشن یاد بگیرید، به احتمال زیاد آن را به خاطر خواهید سپرد؛ زیرا با کلمات دیگری که یک عبارت معنی‌دار را تشکیل می‌دهند، مرتبط است.

یادگیری و تسلط بر گرامر: کالوکیشن ها با نشان دادن نحوه‌ ترکیب کلمات برای تشکیل عبارات معنی‌دار، گرامر و ساختار جمله‌بندی شما را بهبود می‌بخشند.  کالوکیشن‌ها کمک می‌کنند تا یاد بگیرید که چگونه از حروف اضافه، فعل‌ها، صفت‌ها و اسم‌ها استفاده کنید. در نتیجه منجر می‌شود از اشتباهات رایج مانند استفاده از حرف اضافه یا فعل اشتباه اجتناب کنید.

کسب نمره بالا در آزمون‌ها: Collocation نقش مهمی در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل ایفا می‌کند.این آزمون ها از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان هستند که مهارت‌های زبانی شما را در چهار بخش اصلی سنجش می‌کند: شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری. در هر یک از این بخش‌ها، استفاده صحیح و طبیعی از کالوکیشن‌ها می‌تواند تفاوت چشمگیری در نمره شما ایجاد کند.

نکات مهم درباره کالوکیشن های انگلیسی

برای یاد گرفتن کالوکیشن های انگلیسی بهتر است با کالوکیشن‌ های انگلیسی آشنا شوید و سعی کنید موقع دیدن یا شنیدن جمله، آن‌ها را تشخیص دهید.  کالوکیشن های انگلیسی را به عنوان واحدهای مجزا در نظر بگیرید و سعی نکنید به صورت تحت لفظی آنها را معنی کنید. خواندن و درک مطلب یکی از راه‌های مؤثر در یادگیری واژگان و کالوکیشن‌ها به شمار می‌رود. زیرا با دیدن آن‌ها در متن با کاربردشان بیشتر آشنا خواهید شد.

سعی کنید پرکاربردترین کالوکیشن های انگلیسی را یاد بگیرید. کالوکیشن های جدید را بلافاصله بعد از مشاهده در متن بیاموزید.می‌توانید برای این کار از منابع مفید برای یادگیری کالوکیشن‌ های رایج انگلیسی کمک بگیرید. که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

بهترین منابع برای یادگیری کالوکیشن‌ها

کالوکیشن‌ها ترکیب کلماتی هستند که بومی زبان‌ها به طور عادی از آن‌ها استفاده می‌کنند، به‌گونه‌ای که وقتی نویسنده یا گوینده از ترکیب کلمات متفاوتی استفاده می‌کند، حتی اگر از نظر معنایی درست باشد، به نظر بومی زبان‌ها عجیب و نادرست است. در ادامه دو منبع مهم برای منابع کالوکیشن که برای محققان و زبان‌آموزان انگلیسی توصیه می‌کنیم آورده شده است:

 

English Collocations in Use

کتاب English Collocations in Use یکی از منابع خوب برای یادگیری کالوکیشن‌ها است. این کتاب در دو سطح متوسطه و پیشرفته موجود است و تمامی کالوکیشن‌های مفید را در هر دو سطح پوشش می‌دهد. همچنین دارای نکات و راهبُردهایی برای یادگیری به همراه تعداد زیادی تمرین است. کالوکیشن‌ها بر اساس موضوعات مختلف سازماندهی شده‌اند و برای دانشجویان باانگیزه بالا که می‌خواهند زبان انگلیسی خود را تا سطح پیشرفته بهبود دهند، بهترین گزینه است.

 Key Words for Fluency

کتاب  Key Words for Fluency  برای تقویت واژگان و رسیدن به حداکتر بهره وری در کمترین زمان ممکن بهترین گزینه و نقطه اغازین برای هر زبان اموزی محسوب می شود. دست یابی به مهارت بالا و تسلط در مهارت های خواندن، نوشتن و صحبت کردن لازمه دانستن واژه های پرکاربرد و رایج و همچنین تسلط بر اصطلاحات گوناگون است. تقویت مهارت شنیداری نیز متکی به داشتن شناخت نسبت به معانی و مفاهیم چنین اصطلاحاتی است.

سری کتاب های Key Words for Fluency می تواند برای رسیدن به گفتاری روان در کنار تقویت دیگر مهارت های تان اولین گزینه شما باشد. از همه مهم تر، این سری برای اموزش به صورت خودخوان طراحی شده است.هم اکنون با استفاده از راهبردهای اصولی و روش های به روز این مجموعه به تمام شک و تردید های خود پایان دهید و در مسیر درست گام بردارید.

جمع‌بندی

در این آموزش به اهمیت یادگیری کالوکیشن های انگلیسی پرداختین و یاد گرفتیم که بسیاری از کلمه‌های انگلیسی باید در کنار هم قرار بگیرند تا معنی واضحی را منتقل کنند و به شکل درستی در جمله مورد استفاده قرار بگیرند. به این کلمه‌ها در زبان انگلیسی کالوکیشن گفته می‌شود.

   “زبانکده فرامرزی با سالها تجربه در زمینه‌ی فروش کتابهای زبان در خدمت شماست”

                                                        برای دریافت مشاوره رایگان، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید